رساله طراحی مجموعه تفریحی فرهنگی در 194 صفحه با فرمت WORD

رساله  طراحی مجموعه تفریحی فرهنگی در 194 صفحه با فرمت WORD

مراکز فرهنگی و تفریحی در هر جامعه از عوامل مهم اشاعه فرهنگ آن جامعه به شمار می آیند نگاهی به آمار جمعیتی ایران نشان می دهد که بخش عمده جمعیت ایران را جوانان زیر 25 سال تشکیل می دهند و این به تنهایی اهمیت برنامه ریزی برای جوانان و از آن رهگذر ، اهمیت گسترش فضاهای فرهنگی برای گذراندن سالم و بار آور اوقات فراغت آنان را نشان می دهد . تنها در فاصله 15 سال یعنی از سال 1355 – 1370 کمی بیش از 14 میلیون نفر به شمار نسل جوان و نزدیک به 10 میلیون نفر به آمار جمعیت زیر 15 سال در ایران افزوده شده است .

کمبود فضاهای فرهنگی با توجه به جوان بودن جمعیت ایران می تواند نتایج فاجعه آوری در پی داشته باشد ،زیراکه جوانان فعالترین ، پویاترین و متحرک ترین بخش جامعه هستند. براین اساس محور برنامه ریزی فرهنگی را جوانان تشکیل می دهند و لازم است که امکانات لازمه رشد فکری و فرهنگی و تفریحی در اختیارشان قرار گیرد . اگر کنجکاوی ها ، آمال و آرمان های نسل بالنده جامعه در برنامه ریزی فرهنگی مد نظر قرار نگیرند ، بزرگترین سرمایه جامعه را به سوی تخریب و ویرانگری سوق داده ایم .

بنابراین بنیان ضرورت برنامه ریزی بهینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان حائز اهمیت و گسترش فضاهای فرهنگی و تفریحی در این راستا نقشی حساس و تعیین کننده دارد . ایجاد مجموعه فرهنگی و تفریحی درکنار نقش پر اهمیت اجتماعی خود ، برحسب نوع ، تاثیرات عمیق نیز بر بافت شهری می گذارند و می توان به عنوان ابزاری برای توسعه در سطح منطقه و کل شهر استفاده نمود.

بنابراین به موضوع مجموعه فرهنگی و تفریحی از دو بعد اجتماعی و شهر ساختی می توان نگاه کرد .

 

فهرست مطالب

 

پيش گفتار..................................................13

مقدمه ...................................................16

فصل اول

کلیات

1-1 – شناخت بستر موضوع.............................................................................. 19

2-1- چگونگی رسیدن به اهداف مورد نظر.........................................19

3-1 – سوال های تحقیق ......................................................................... 20

4-1- تعریف واژه ها .............................................................................. 21

1-4-1- فرهنگ.............................................................................. 21

2-4-1- فضا ...................................................................................21

3-4-1- سیرکولاسیون .....................................................21

4-4-1- سایت .....................................................................................22

5-4-1- مجموعه فرهنگی – تفریحی.............................................................. 22

6-4-1- ارتباط فرهنگ با عوامل تأثیر گذار ................................................. 22

7-4-1- تمدن و فرهنگ .......................................................... 22

8-4-1- مذهب ، هنر و فرهنگ............................................. 24

9-4-1- تأثیر فرهنگ در اوقات فراغت..................................... 25

10-4-1- چگونگی گذراندن اوقات فراغت جوانان ............ 26

11-4-1- راه حل ها ی جذب نوجوانان و جوانان به مجوعه فرهنگی ............................... 28

5-1- مجموعه فرهنگی .................................................................... 31

1-5-1- بخش فرهنگی .................................................. 32

6-1- اهداف مجموعه فرهنگی....................................................... 34

7-1- اهداف آموزشی ................................................................... 34

8-1- اهداف اطلاع رسانی............................................................ 36

9-1- اهداف تجاری ، فرهنگی...................................................37

10-1 – اهداف فرهنگی و فراغتی ..................................................37

11-1 – بخش رفاهی...........................................................38

1-11-1 – بخش تفریحی ورزشی................................................................38

2-11-1 – بخش آموزشی............................................................... 39

12-1- هسته اصلی مجموعه فرهنگی – تفریحی.........................................42

 

فصل دوم

مروری بر سابقه تحقیق و منابع علمی

1-2- بررسی نمونه ها............................................................. 45

2-2- بررسی نمونه ها در جهان .......................................................45

3-2- بررسی نمونه ها در ایران............................................................ 51

4-2- فرهنگسرای بهمن....................................................................78

5-2 – ضوابط و استانداردها..............................................................81

6-2- بررسی و گنجایش سالن ها............................................................. 84

7-2- فضاهای مختلف کتابخانه............................................................. 85

فصل سوم

اصول طراحی و روش تحقیق

1-3- استاندارها و ضوابط.................................................................99

2-3- استانداردهای مرتبط با ابعاد بدن انسان ....................................................... 100

3-3- استانداردهای مربوط به کتابخانه......................................................119

4-3- نمایشگاه....................................................................................... 121

5-3- نورپردازی در نمایشگاه........................................................ 125

6-3- روش های مختلف نورگیری از سقف .......................................127

7-3- انواع نورپردازی مصنوعی در نمایشگاه ها ..........................................128

8-3- انواع پلان های نمایشگاه و ویژگیهای هر کدام ...............................................128

9-3- فضاهای مورد نیاز و عملکرد آنها در امفی تاتر...................................131

 

فصل چهارم

برنامه ریزی و برنامه فیزیکی پروژه

1-4- دیاگرام ارتباطی آمفی تاتر ............................................................. 182

2-4- دیاگرام ارتباطی فضای نمایش ......................................................... 183

3-4- دیاگرام ارتباطی فضاهای سالن موسیقی ................................................. 184

4-4- فضای ورودی .......................................................................... 185

5-4- کتابخانه ..................................................................................... 187

6-4- سالن نمایش ........................................................................188

7-4-نمایشگاه ..............................................................................190

8-4- فضای اداری....................................................................................191

9-4-فضای آموزشی ..........................................................................192

منابع و مأخذ

 



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
توجه: خرید کمتر از 10,000 تومان مشتری گرامی ، برخی بانک ها از جمله بانک ملت اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 10000 تومان را نمی دهند باتوجه به قیمت این محصول اگر در پرداخت مشکلی داشتید از کارت سایر بانک ها برای پرداخت استفاده کنید.
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
Tafrihi-farhangi_253571_1336.zip5.8 MB